Veelgestelde vragen
Hoe ziet het projectverloop met Deurplus eruit?
Bij Deurplus begeleiden we uw project in 9 overzichtelijke stappen – van de eerste checklist tot de definitieve bestelling. De stappen zorgen voor een gestructureerde werkwijze voor uw project. Hieronder leest u per stap wat u kunt verwachten.
Stap 1 – Projectchecklist invullen
De rayonmanager van Svedex vult samen met de aannemer de projectchecklist in. Dit is het startpunt voor het opzetten van het project in Deurplus.
Stap 2 – Project in het projectenplatform
De werkvoorbereider van Svedex werkt het project per bouwnummer uit in het projectenplatform. Indien mogelijk wordt gebruikgemaakt van een BIM-import om het proces te versnellen.
Stap 3 – Inrichting van Deurplus
Svedex richt het project volledig in binnen Deurplus.
U als koperbegeleider wordt geïnformeerd zodra het project gereed is, of het wordt gekoppeld aan een extern portaal waar u toegang toe heeft.
Stap 4 – Basis totaaltelling opstellen
Op basis van de aangeleverde bouwtekeningen stelt Svedex een basis totaaltelling op. Deze gegevens worden verwerkt in ons systeem en vervolgens ingeladen in Deurplus. Hierna kunnen kopers starten met het oriënteren op hun deurkeuzes.
Stap 5 –Ruwbouwopties verwerken
Minimaal twee weken voordat de bestelknop actief wordt voor de koper, vraagt Svedex de ruwbouwopties op bij de aannemer. De bestelknop wordt pas beschikbaar nadat deze opties zijn ontvangen en verwerkt. Worden de ruwbouwgegevens niet op tijd aangeleverd, dan wordt het openzetten van de bestelknop automatisch uitgesteld. Houd er rekening mee dat bij te veel vertraging de tijdige levering van de producten niet kan worden gegarandeerd.
Stap 6 – Kopers maken deurkeuze
Zodra de ruwbouwopties zijn verwerkt en de afgesproken datum is bereikt, wordt de bestelknop automatisch opengezet. Vanaf dat moment hebben de kopers de afgesproken termijn de tijd om hun keuzes in Deurplus vast te leggen. Binnen deze periode kunnen zij meerdere keren een bestelling plaatsen en wijzigen – de laatste ingediende bestelling geldt als definitief.
Stap 7 – Bestellingen definitief maken
Svedex bespreekt eventuele openstaande punten uit de bestellingen van de koper(s) met de aannemer. Na akkoord van de aannemer worden de bestellingen definitief vastgelegd door de kopersbegeleiders. Dit doet u door de bouwnummers met een geplaatste bestelling te selecteren en op de knop ‘bestelling definitief maken’ klikken.
Zie ook de informatie bij de FAQ vraag: Hoe maak ik een bestelling definitief?
Stap 8 –Bestellingen verwerken
De gemaakte keuzes worden overgezet door de orderdrop naar ons interne systeem (projectenplatform) hier worden de eventuele missende onderdelen handmatig toegevoegd.
Stap 9 – Laatste controle
Svedex stuurt de volledige woninggegevens en gemaakte keuzes ter controle naar de aannemer. Na goedkeuring worden de bestellingen definitief verwerkt en gaan de artikelen in productie.
Heeft u nog vragen over dit proces? Neem dan contact op met uw rayonmanager of projectcoördinator bij Svedex.
Hoe log ik in op het CMS van Svedex?
Het CMS (Content Management Systeem) is de technische achterkant van Deurplus, speciaal bedoeld voor kopersbegeleiders en wooncoaches. In dit systeem beheert u uw projecten – zoals het aanpassen van instellingen, het volgen van de voortgang en het controleren van gegevens per bouwnummer.
Inloggen in het CMS
Zodra uw account voor het CMS van Deurplus is aangemaakt, ontvangt u automatisch een activatiemail. Daarmee stelt u uw wachtwoord in en kunt u inloggen.
Volg deze stappen om in te loggen:
Ga naar: https://cms-svedex.mypoiworld.com
Log in met uw persoonlijke accountgegevens
Let op: Heeft u nog geen account? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij Svedex.
Problemen met inloggen?
Krijgt u een foutmelding? Bekijk dan de FAQ-sectie: "Ik heb geen rechten om in te loggen."
Bewonersportaal
Let op: bewoners loggen niet in op het CMS, maar op een apart portaal. Zo blijft de informatie gescheiden en heeft iedere gebruiker toegang tot de juiste omgeving.
Als bewoners hun keuzes willen doorgeven of informatie willen inzien, gebruiken zij het Svedex Deurplus bewonersportaal via: https://www.home.svedexdeurplus.nl/
Ik heb geen rechten om in te loggen
Krijgt u deze melding bij het inloggen? Dan herkent het systeem u mogelijk als koper in plaats van als professionele gebruiker. Dit komt doordat uw browser cookies heeft opgeslagen van een eerder klantaccount.
Oplossing: cookies verwijderen
- Google Chrome
- Open Google Chrome.
- Klik rechtsboven op de drie puntjes > "Instellingen"
- Ga naar "Privacy en beveiliging"
- Klik op "Cookies en andere sitegegevens"
- Klik op "Alle cookies en sitegegevens weergeven"
- Zoek op cms-svedex.mypoiworld.com
- Klik op het prullenbak-icoon naast de site om die cookies te verwijderen
- Mozilla Firefox
- Open Mozilla Firefox.
- Klik rechtsboven op de drie streepjes > "Instellingen"
- Ga naar "Privacy & Beveiliging"
- Scroll naar "Cookies en sitegegevens" > klik op "Gegevens beheren"
- Zoek op cms-svedex.mypoiworld.com
- Selecteer de site en klik op "Verwijderen geselecteerde"
- Microsoft Edge
- Open Microsoft Edge.
- Klik rechtsboven op de drie puntjes > "Instellingen"
- Klik in het linkermenu op "Privacy, zoeken en services."
- Klik op "Browsegegevens wissen" > Kies wat je wilt wissen
- Selecteer "Geavanceerd" en vink "Cookies en sitegegevens aan"
- Zoek de site cms-svedex.mypoiworld.com op
- Selecteer de site en klik op "Verwijder"
- Safari
- Open Safari
- Klik in de menubalk op Safari > "Voorkeuren"
- Ga naar het tabblad "Privacy"
- Klik op "Beheer websitegegevens"
- Zoek de website cms-svedex.mypoiworld.com
- Selecteer de site en klik op "Verwijder"
Let op: Heeft u recent cookies verwijderd? Log dan opnieuw in met uw kopersbegeleidersaccount om verder te gaan.
Tip: Meekijken met uw koper
Wilt u meekijken met een koper zonder dat het systeem u als koper herkent? Volg dan deze stappen binnen het CMS.
- U logt in via https://cms-svedex.mypoiworld.com/
- U klikt op de tegel "Projecten"
- U opent het betreffende project
- Ga naar het tabblad "Bouwnummers"
- Open het gewenste bouwnummer
- Klik rechtsboven op het oog-icoon om als begeleider mee te kijken
Hoe maak ik een bestelling definitief?
Let op: u kunt een bestelling van de kopers pas definitief maken zodra de sluitingsdatum is verstreken.
Wanneer u de bestelling definitief maakt, geeft u bij Svedex het signaal dat deze bestelling akkoord is. Na deze bevestiging vindt er nog een controle plaats door zowel de aannemer als Svedex. Mochten er tijdens deze controle nog fouten worden vastgesteld, dan is het nog mogelijk om deze te herstellen, tenzij de deuren al in bestelling zijn.
Volg onderstaande stappen om een bestelling definitief te maken:
- U klikt op de tegel "Projecten" en opent het betreffende project
- Ga naar het tabblad "Bouwnummers"
- Stel de filter status in op "Bestelling geplaatst"
- Selecteer de gewenste bouwnummers door het vakje vóór BNR aan te vinken
- Klik op de knop "Bestelling definitief maken"
- Bevestig de wijziging door op "Opslaan" te klikken
Tip: in de printscreen ziet u per stap de juiste knoppen en iconen ter ondersteuning.
Hoe pas ik de bestel- of sluitingsdatum aan?
Wanneer kopers meer tijd nodig hebben om hun keuzes te maken, kunt u overwegen om de bestel- of sluitingsdatum aan te passen. Houd daarbij rekening met het volgende:
Let op! U kunt alleen de besteldatum verplaatsen naar een later moment.
Let op! U kunt de sluitingsdatum verplaatsen tot aan de uiterste sluitingsdatum.
Volg deze stappen om de data aan te passen:
- U logt in via https://cms-svedex.mypoiworld.com/
- U klikt op de tegel "Projecten"
- Ga naar het betreffende project
- Ga naar het tabblad "Bouwnummers"
- Vink de desbetreffende bouwnummers aan (als het om alle bouwnummers gaat vink dan vakje voor BNR aan)
- Klik op "Bestel- of sluitingsdatum"
- Voer de gewenste datum in via de kalender
- Klik op "Uitvoeren"
- Bevestig de wijziging door op "Opslaan" te klikken
Hoe stel ik een individuele keuze open voor een bouwnummer?
Met de individuele keuze kunnen kopers per sparing een keuze maken, dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om overal de basis te behouden en bij 1 sparing een stijldeur te kiezen. Ook kunnen verschillende pakketten door elkaar toegepast worden. Let op met deze functie krijgt de koper geen pakketkorting.
Volg onderstaande stappen om individuele keuzes (pakketten) toe te staan voor een specifiek bouwnummer:
- U logt in via https://cms-svedex.mypoiworld.com/
- U klikt op de tegel "Projecten"
- Navigeer naar het betreffende project.
- Ga naar het tabblad "Configuratie".
- Selecteer het bouwnummer waarvoor u de individuele keuzes wilt activeren.
- Klik op "Individueel pakket configuratie".
- Zet de optie "Toestaan".
- Klik op "Toepassen".
- Sla de wijziging op door op de knop "Opslaan" te klikken.
Na het volgen van deze stappen is het voor het geselecteerde bouwnummer mogelijk om individuele keuzes te maken.
Hoe kan ik meekijken met een klant in het CMS?
Wilt u meekijken met een specifieke koper? U krijgt hiermee direct inzage in wat de koper ziet.
Volg dan deze stappen:
- U logt in via https://cms-svedex.mypoiworld.com/
- U klikt op de tegel "Projecten"
- Open het betreffende project.
- Klik op het tabblad "Bouwnummers".
- Selecteer het bouwnummer van de betreffende klant.
- Klik rechts bovenin op het oog-icoon om mee te kijken.
Hoe koppel ik kopers aan bouwnummers?
Om kopers correct te koppelen aan bouwnummers in het systeem, volgt u de onderstaande stappen zorgvuldig. Dit proces is essentieel voor het toekennen van toegang tot het Deurplus en het correct verwerken van projectinformatie. Een onjuiste invoer kan ervoor zorgen dat het systeem niet werkt zoals verwacht.
- Download het template:
Download het bestand "Kopers koppelen TEMPLATE.csv" via de deze link. - Vul het template correct in:
Open het CSV-bestand in Excel of een ander spreadsheetprogramma en volg deze instructies:
- Kolom "Bouwnummers":
Vul hier de bouwnummers in van de woningen die u aan kopers wilt koppelen.
Let op: Deze bouwnummers moeten exact overeenkomen met de bouwnummers zoals ze in Deurplus zijn ingevoerd (zelfde schrijfwijze en nummering). - Voeg alleen bouwnummers in die al verkocht zijn.
Niet-verkochte bouwnummers mogen niet worden ingevuld, omdat het systeem dan niet correct functioneert. - Kolommen "Username" en "E-mail":
Vul hier de gebruikersnaam en het e-mailadres van de koper in.
Deze gegevens worden gebruikt om de koper toegang te geven tot Deurplus. - Kolommen "Achternaam", "Straat", "Huisnummer", "Postcode", "Plaats", "Telefoonnummer" en "Overschrijving":
Vul in deze kolommen aan met de juiste gegevens van de koper. - Kolom "Overschrijving"
In deze kolom kunt u altijd het cijfer 1 invullen. Dit is noodzakelijk zodat het systeem weet dat de gegevens in deze rij mogen overschrijven. Trek het cijfer 1 naar beneden zodat elke rij in deze kolom is ingevuld.
Let op: zorg ervoor dat het aantal ingevulde regels in de kolommen exact overeenkomt met het aantal ingevulde bouwnummers. Anders herkent het systeem de rijen niet correct, wat kan leiden tot fouten bij het koppelen.
Sla het bestand op als .CSV
Zodra u alle gegevens correct heeft ingevuld, slaat u het bestand op als een CSV-bestand. Hierna kunt u de kopers koppen, vervolg de stappen.- Klik op importeer CSV, zie screenshot.
- Zoek het zojuist opgeslagen bestand op de computer en open dit. Nadat u het bestand heeft geopend, verschijnt een overzicht.
Bevestig de koppeling om deze definitief door te voeren
-
- Controleer of in de kolom "Resultaat" de melding "Koper gekoppeld" Dit geeft aan dat de import correct is verwerkt.
- U kunt het bestand opslaan en sluiten.
Wat betekenen de verschillende typen kozijnen?
Bij het selecteren van kozijnen komt u verschillende typen tegen. Hieronder vindt u een overzicht van de gebruikte aanduidingen en wat deze precies inhouden:
- Match BO - Stalen kozijn – Opdek – Met bovenlicht
- Match DO - Stalen kozijn – Opdek – Deur hoog
- Match BS - Stalen kozijn – Stomp – Met bovenlicht
- Match DS - Stalen kozijn – Stomp – Deur hoog
- Agti (smart) DS - Houten kozijn – Stomp – Deur hoog
- Agti (smart) VS - Houten kozijn – Stomp – Met bovenlicht
Hoe lees ik de juiste draairichting van de binnendeur?
Het correct vaststellen van de draairichting van een binnendeur is om ervoor te zorgen dat het juiste kozijn, de juiste binnendeur en het bijbehorende beslag geleverd en geplaatst worden.
Het bepalen van de draairichting van een deur gebeurt op een vaste manier:
- Ga staan in de ruimte waar de deur naartoe opent. Dit is de kamer waarin de deur naar binnen open gaat.
- Kijk naar de positie van de scharnieren.
- Zitten de scharnieren rechts? Dan spreekt u van een rechtsdraaiende deur.
- Zitten de scharnieren links? Dan is het een linksdraaiende deur.
Voorbeeld:
U staat in een kamer en de deur draait naar binnen open. U ziet de scharnieren aan de rechterzijde van de deur – dit is een rechtsdraaiende deur. Zie onderstaande afbeelding van een rechtsdraaiende deur.